Descrierea proiectului
Obiectivul general al proiectului a fost modernizarea procesului de furnizare a serviciilor oferite de administraţia publică locală.
Obiectivul specific al proiectului a fost introducerea de standarde şi obiective măsurabile în activităţile curente ale administraţiei publice locale din 14 localităţi ale judeţului Braşov.
Implementarea sistemului de management al calității ISO 9001:2008 s-a realizat în urmatoarele primării: Apaţa, Beclean, Buneşti, Feldioara, Fundata, Ghimbav, Măieruş, Moieciu, Racoş, Şercaia, Şinca Nouă, Şoars, Teliu, Vama Buzăului şi la ADDJB. Pe lângă implementarea sistemelor de management al calității ISO 9001:2008, a fost instruit personalul din instituțiile participante în proiect. Utilizarea de standarde si obiective masurabile in activitatea de zi cu zi a primariilor reprezinta o practica moderna si eficienta de reglementare a fluxului de informatii organizatiilor, care sporeste calitatea serviciilor publice, ceea ce contribuie, fara indoiala, la atingerea obiectivului DMI 2.2., "Imbunatatirea furnizarii de servicii publice";.
Scopul proiectului:
Introducerea de standarde si obiective masurabile in activitatile curente ale administratiei publice locale din 14 localitati ale judetului Brasov.
Introducerea de standarde si obiective masurabile reprezinta o forma de planificare, organizare, antrenare, urmarire, control si evaluare a activitatii, care va da incredere atat angajatilor, cat si tertilor, ca sunt atinse obiectivele stabilite. Realizarea acestui obiectiv specific se va face prin implementarea sistemului de management al calitatii (SMC) ISO 9001:2008 si va contribui la realizarea obiectivului general al proiectului.
Grupul tinta vizat de proiect este reprezentat de:
- 14 primarii de comune din judetul Brasov (Apata, Beclean, Bunesti, Feldioara, Fundata, Ghimbav, Maierus, Moieciu, Racos, Sercaia, Sinca Noua, Soars, Teliu, Vama Buzaului), care si-au exprimat intentia de a implementa sisteme de management al calitatii prin acest proiect.
- 135 de angajati ai celor 14 primarii (functionari publici si personal contractual) devin competenti sub aspectul studiilor, al instruirii, al experientei si aptidudinilor dobandite cu ocazia proiectului;
- 270 de angajati ai celor 14 primarii isi vor desfasura activitatea intr-un mod riguros rezultat din respectarea procedurilor interne impuse de SMC;
- Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara „Agentia de Dezvoltare Durabila a Judetului Brasov”, care, prin proiect, isi va eficientiza activitatea si isi va imbunatati comunicarea si colaborarea cu primariile beneficiare. In acelasi timp, prin crearea Centrului de asistenta pentru managementul calitatii si mediului in administratia publica isi va diversifica activitatea, consolidandu-si rolul in sprijinirea dezvoltarii social-economice a judetului. Angajații ADDJB vor putea oferi beneficiarilor/clientilor servicii de o calitate superioara rezultate din respectarea procedurilor interne impuse de SMC.
Activitatile proiectului:
- managementul proiectului
- publicitate si informare
- derularea procedurilor de achizitionare bunuri si servicii
- implementare ISO 9001:2008
- crearea Centrului de asistenta pentru managementul calitatii si mediului in administratia publica
- certificare ISO 9001
- derularea unui seminar de instruire pentru auditori interni pentru cele 14 primarii si ADDJB
- auditul proiectului
Rezultate cantitative:
- 15 organizatii de interes public din judetul Brasov certificate ISO 9001:2008, dintre care 14 fac parte din administratia publica locala, iar una (1) este asociatie de dezvoltare intercomunitara.
- cate 1 angajat din cadrul celor 14 primarii beneficiare din judetul Brasov si 1 angajat din cadrul ADDJB instruiti in aplicarea prevederilor ISO 9001:2008, (8 zile de training/angajat)– in total 120 zile de training
- 1 angajat al ADDJB instruit pentru a asigura mentenanta sistemului de management al calitatii (6 zile de training)
- 155 de angajati ai celor 14 primarii beneficiare din judetul Brasov si ai ADDJB participanti la cate 1 zi de instruire privind prevederile sistemului de management al calitatii ISO 9001:2008, in domeniul dezvoltarii durabile si al egalitatii de sanse, – in total 155 de zile de training
- 270 de angajati ai celor 14 primarii beneficiare din judetul Brasov si 15 angajati ai ADDJB isi indeplinesc atributiile de serviciu utilizand sistemul de management al calitatii ISO 9001:2008
- 1 Centru de asistenta pentru managementul calitatii si mediului in administratia publica creat
- 401 zile de instruire in aplicarea prevederilor ISO 9001:2008 (numar de participanti x numar zile/participant)
- 2 echipamente achizitionate
- 4 materiale-suport pentru dotarea Centrului de Asistenta pentru Managementul Calitatii si Mediului in Administratia Publica
- 15 documentatii de sistem realizate, care cuprind: proceduri de sistem, proceduri de lucru, fise de proces, instructiuni de lucru, legislatii specifice si generale in domeniul de activitate, inregistrari, manualul calitatii, analiza de management si raportul de audit
- aproximativ 45.500 de cetateni beneficiaza de servicii publice imbunatatite
- un sistem de evaluare a satisfactiei clientilor (cetatenilor) introdus, cu privire la serviciile publice oferite de cele 15 organizatii post-implementare a sistemului de management al calitatii
- 14 angajati din cadrul celor 14 primarii beneficiare din judetul Brasov si un angajat din ADDJB instruiti in aplicarea prevederilor ISO 9001:2008 in ceea ce priveste auditul intern ( 8 zile training/ angajat) - in total 120 zile de training.
Rezultate calitative:
- competenta angajatilor celor 14 primarii beneficiare din judetul Brasov si a angajatilor ADDJB imbunatatita
- activitatea personalului din primarii analizata in timp real
- scurgerile de informatii confidentiale reduse
- managementul competentelor si al acoperirii atributiilor angajatilor eficientizat
- nivel sporit de securitate
- trasabilitea circulatiei informatiei in interiorul companiei si a accesului la informatii confidentiale asigurata
- costurile primariilor reduse prin optimizarea comunicarii si organizarii interne
- asigurarea premizelor pentru implementarea si functionarea optima a sistemului de management al calitatii, dupa finalizarea proiectului.
Durata proiectului: 12 luni
Stadiul actual: proiect finalizat, in aprilie 2011