Ce înseamnă ISO 9001:2008
Ce este un Sistem de Management al Calitatii?
Sistemul de management al calitatii este un mod de conducere a organizatiei orientat catre client in vederea respectarii, de catre serviciul furnizat, a tuturor cerintelor clientului.
Ce este ISO 9001:2008?
Este un standard international care contine criterii pentru documentarea, implementarea si certificarea unui Sistem de Management al Calitatii.
Acest standard este util organizatiilor care trebuie sa demonstreze capabilitatea lor de a furniza servicii care sa indeplineasca atat cerintele clientilor, cat si cerintele legale si de reglementare aplicabile.
Acest standard stabileste cerintele pentru un Sistem de Management al Calitatii, care prevede:
- identificarea proceselor desfasurate, a modului de desfasurare si a legaturilor dintre ele;
- documentarea Sistemului de Management al Calitatii prin Manualul Calitatii, proceduri de sistem, proceduri operationale si instructiuni de lucru;
- stabilirea modului de elaborare, verificare, aprobare a documentelor si nivelele de responsabilitate implicate, precum si a regulilor de difuzare si retragere a documentelor;
- stabilirea regulilor de efectuare a modificarilor in documente si date;
- stabilirea regulilor privind documentele externe;
- cerinte referitoare la identificarea, pastrarea, protectia, retragerea si arhivarea inregistrarilor calitatii, a caror mentinere demonstreaza functionarea Sistemului de Management al Calitatii.
Care sunt principiile de Management al Calitatii?
1. Orientarea catre client;
2. Leadership;
3. Implicarea personalului;
4. Abordarea bazata pe proces;
5. Abordarea managementului ca sistem;
6. Imbunatatirea continua a serviciilor;
7. Abordarea bazata pe fapte in luarea deciziilor;
8. Relatii reciproc avantajoase cu furnizorul.
Care sunt avantajele implementarii unui sistem ISO 9001?
- Functionarea unei organizatii care a implementat sistemul ISO 9001 devine mai regulamentara si va creste eficienta angajatilor;
- Procesele din organizatie sunt mai transparente, munca angajatilor se poate urmari;
- Scad nemultumirile clientilor;
- Reduce costurile;
- Responsabilitatile devin clare si cunoscute de angajati;
- Certifica clientilor ca societatea functioneaza pe baza unui sistem de calitate recunoscut international;
- Datorita eficientizarii activitatilor, rentabilitatea organizatiei creste.
Ce este certificarea ISO 9001:2008?
In intelesul stric al termenului certificarea reprezinta recunosterea unei terte parti a faptului ca organizatia aplica un Sistem de Management al Calitatii in conformitate cu cerintele ISO 9001:2008 .
Prin certificarea ISO 9001 organizatia comunica totodata tuturor partilor interesate ca:
- principalul obiectiv al organizatiei il reprezinta calitatea (calitate definita ca respectarea de catre serviciul furnizat a tuturor cerintelor clientului);
- toate aspectele organizatiei (performantele proceselor, competenta personalului, serviciile) se imbunatatesc in mod continuu.
Care sunt avantajele certificãrii sistemului de management al calitãþii ISO 9001?
- cresterea satisfactiei clientilor;
- obtinerea recunoasterii oficiale a rezultatelor obtinute;
- apartenenta la o retea de parteneri dinamici folosind acelasi limbaj;
- cresterea credibilitatii si a increderii in calitatea serviciilor;
- cresterea valorii organizatiei;
- o mai mare intelegere a proceselor organizatiei, care implica angajamentul ferm al managementului, definirea clara a responsabilitatilor si autoritatilor, comunicarea interna si externa imbunatatita, utilizarea mai eficienta a resurselor si reducerea costurilor de neconformitate;
- crearea unui cadru pentru imbunatatirea continua.